Kela: Kelan organisaatio uudistui 1.1.2016

Kelan organisaatio uudistui 1.1.2016

Uudessa organisaatiossa on 6 tulosyksikköä. Asiakaspalvelun ja hakemusten käsittelyn "moottoreita" ovat Etuuspalvelujen ja Asiakkuuspalvelujen tulosyksiköt., joita johtaa Kari-Pekka Mäki-Lohiluoma. Perustehtävälle luovat edellytyksiä Kehittämis-, ICT- ja Yhteisten palvelujen tulosyksiköt,  joita johtaa Mikael Forss. Esikuntapalvelujen tulosyksikkö tukee pääjohtaja Liisa Hyssälää ja Kelan johtoa strategisessa suunnittelussa ja johtamisessa.

Uudessa organisaatiossa koko maa on jaettu viiteen vakuutuspiirin, jotka huolehtivat etuushakemusten käsittelystä alueillaan. Vakuutuspiirien rinnalla toimivat asiakaspalveluyksiköt, jotka vastaavat Kelan asiakaspalvelusta eri palvelukanavissa ja asiointitavoissa.Organisaatiouudistus ei vaikuta Kelan palvelupisteiden määrään. Toimisto- ja yhteispalvelupisteiden rinnalla asiakkaille on tarjolla palvelua verkossa, puhelimessa ja ajanvarauksella.

Back to Top